AYDINLI GRUP

Geniş servis ağı, perakende mağazacılığındaki uçtan uca çözümleriyle Aydınlı Grup’un tercihi POS A.Ş.

Satış ve ödeme noktasındaki işlemlerini IBM POS kasalara taşıyan Aydınlı Grup, proje kapsamında promosyon ve kampanya çeşitliliği hedeflerine de ulaştı. Müşterilerinin alışveriş alışkanlıklarını çok daha yakından takip etmeyi başaran kurum sadakat kart uygulamasını da hayata geçirdi.

“Projenin en önemli hedefl erinden biri kasalardaki bekleme süresini düşürmekti çünkü ödeme noktasında daha hızlı fiş kesme ve ödeme alma yetenekleri müşteri memnuniyetini artırır. Perakende sektöründe en önemli ihtiyaçlardan bir diğeri ise kampanya ve promosyon çeşitliliğidir. Sürekli değişen pazar şartları kurumları yeni ve fark oluşturacak kampanya ve fırsatları müşteriye sunmaya iter. Eski sistemimiz satış, pazarlama ve ürün yönetimi ekiplerinden gelen
kampanya ve promosyon taleplerini karşılayabilecek düzeyde değildi. IBM POS kasaları bize aradığımız esnekliği sunarak stratejik rekabet avantajı sağladı.”

Aydınlı Grup Bilgi İşlem Direktörü Hakan Duran

Fotoğraftakiler soldan sağa: Bahadır Selin (Aydınlı Grup Mağaza Destek Sorumlusu), Ufuk Güreşir (Aydınlı Grup Sistem ve Network Yöneticisi), Hakan Duran (Aydınlı Grup Bilgi İşlem Direktörü), Pelin Gizem Tatlıcı (POS A.Ş. Pazarlama İletişimi Sorumlusu), Öztürk Dündar(POS A.Ş. Danışman Müşteri Temsilcisi), Okan Tütüncü (POS A.Ş. Danışman Müşteri Destek Hizmetleri Uzmanı)

1965 yılında mağazacılık sektörüne giriş yapan ve bu süre zarfında perakende sektörünün önde gelen kuruluşlarından biri olmayı başaran Aydınlı Grup; dünya modasına yön veren Pierre Cardin, Cacharel ve U.S. Polo Assn. markalarının ülkemizdeki ana lisans sahibidir. 3.500’e yakın çalışanı ve hem Türkiye hem de yurtdışında 347 perakende mağazası ve 300 satış noktası ile toplamda 80.000 metrekarelik satış alanıyla Türkiye’nin moda perakendeciliği alanında lider kuruluşlarındandır. Dünya çapında 60’ın üzerinde ülkeye ihracat yapan Aydınlı Grup, 3 kıtada üretim ve satışını gerçekleştirdiği markalarıyla kaliteli hizmet ilkesini esas edinen, evrensel değerlere özen gösteren, çevre bilincine duyarlı üretim yapan ve müşteri odaklı çalışma sistemi ile dünya standartlarında bir örgüt ağına sahiptir.

Tekstil, hazır giyim perakendeciliği ve inşaat sektöründeki yatırımları ve yeni projeleriyle ülke ekonomisine katma değer sağlamaya devam eden Grup, müşteri memnuniyeti noktasındaki hizmetleri optimuma taşımayı hedefl iyordu. Bu doğrultuda da, IBM POS kasa çözümlerine yöneldi. POS A.Ş.’nin Türkiye’nin her tarafına yayılan geniş servis ağı, perakende mağazacılığın tüm ihtiyaçlarına yanıt vermesi, özellikleri ve işlevleriyle IBM POS kasalarının en çok tercih edilen çözümlerden olması karar sürecinde etkili olan faktörlerdi.

Kurumun; uzun fatura kesme süreçlerinden doğan müşteri şikâyetlerinin önünü almak ve özellikle yoğun dönemlerde kasalarda oluşan kuyrukları gidermek, satış-pazarlama ve ürün yönetimi ekiplerinin belirledikleri kampanya ve promosyonların uygulama, takip ve raporlama süreçlerini iyileştirme gibi kritik talepleri vardı. Ürün iade işlemlerini mevcut ERP çözümü üzerinde yürütürken ve kontrol ederken zorluk çeken Grup, tüm müşteri taleplerine cevap verebilecek etkin bir çözüm arıyordu. Hediye kartı, sadakat kartı, terzi/tadilat işlemleri gibi operasyonları yönetirken oluşan aksaklıkların yanı sıra, IBM POS sistemi öncesinde kullanılan ERP çözümündeki sorunlara bağlı olarak satışların durması, şirket için kayıplar yaratıyordu.

Kısalan kasada bekleme süreleri, genişleyen pazarlama kampanya ve promosyonları
Ödeme noktasında müşteriye en iyi hizmeti en kısa sürede sunabilmek gayesiyle IBM POS kasa çözümleriyle ilgili arayışa geçtiklerinin altını çizen Aydınlı Grup Bilgi İşlem Direktörü Hakan Duran şöyle aktarıyor: “Projenin en önemli hedeflerinden biri kasalardaki bekleme süresini düşürmekti çünkü ödeme noktasında daha hızlı fiş kesme ve ödeme alma yetenekleri müşteri memnuniyetini artırır. Perakende sektöründe en önemli ihtiyaçlardan bir diğeri ise kampanya ve promosyon çeşitliliğidir. Sürekli değişen pazar şartları kurumları yeni ve fark oluşturacak kampanya ve fırsatları müşteriye sunmaya iter. Eski sistemimiz satış, pazarlama ve ürün yönetimi ekiplerinden gelen kampanya ve promosyon taleplerini karşılayabilecek düzeyde değildi. IBM POS kasaları bize aradığımız esnekliği sunarak stratejik rekabet avantajı sağladı” diyor.

Aydınlı Grup, IBM POS kasaları ile sadakat kartı uygulamasına da geçti. Bu uygulama ile müşterilerinin alışveriş alışkanlıklarını çok daha yakından takip edebilmeyi hedefl erken, zorlandıkları konular arasında yer alan müşterilerinden gelen hediye kartı taleplerinin yönetilmesi ve hediye kartlarının satışı ve takibini daha hassas şekilde yapılması ihtiyaçları da proje kapsamında başarıyla çözüldü.

Aydınlı Grup bünyesindeki mağazaların tümünde satış ve ödeme noktasındaki işlemler IBM POS kasalara taşındı
Projenin tamamlanıp uygulamaya geçişi öncesinde Aydınlı Grup mağazacılık ekiplerine yoğun bir eğitim verilerek yeni sisteme adaptasyon sağlandı. Çeşitli şehirlerdeki mağazalara IBM POS kasaların kurulumu da bu süre zarfında gerçekleştirildi. Proje esnasında Aydınlı Grup bünyesinde bulunan yaklaşık 170 mağazanın tümünde satış ve ödeme noktasındaki işlemlerinin tamamı IBM POS kasalara taşındı. Bunun yanında koşulları belirlenmiş tüm kampanyalar tanımlanarak, mağazalara geçişle birlikte aktif hale getirildi. Mağazalar için gerekli donanımların kurulması, ayarlamaların yapılması ve mağaza kasiyerlerine eğitimler verilmesi de proje kapsamında yer aldı.

Geçiş sürecinde ürün yönetimi tarafından belirlenen güncel fi yatlar ve kampanyapromosyon tanımları mağazalara otomatik olarak aktarıldı, satış hareketleri neredeyse gerçek zamanlı olarak merkezdeki POS sunucularına taşındı ve gerekli otomatik kontroller sonrasında SAP sisteminde muhasebeleştirildi. Halihazırdaki CRM sistemiyle entegre edilerek müşteri verilerinin, puanlarının ve satış hareketlerinin CRM sistemlerine akışı oluşturuldu. Otomatik raporlama sistemi üst yönetime saat başlarında ciro bildirimleri sunulması ise proje ile hayata geçirilen diğer bir yenilik olarak fark yarattı.

Proje esnasında entegrasyon ve web servis üzerinden sorgulama sırasında kasa ekranlarında donma gibi sorunlarla karşılaşıldı ve POS A.Ş. ve Aydınlı Grup Bilgi İşlem ekiplerinin ciddi ve özverili çabalarıyla bu sorunlar giderilerek işlemlerin mağaza tarafında sorunsuz yürütülmesi sağlandı. POS A.Ş. ve Aydınlı Grup’tan muhasebe, finans ve bilgi işlem birimleri projeye dahil oldular. Gereksinimlerin ve ihtiyaçların ortaya konulması, geliştirmeler yapılması ve canlıya geçiş öncesi testlerin yapılması aşamalarında POS A.Ş. ekibi ve Aydınlı Grubu işbirliğiyle yürütülen proje başarıyla tamamlandı.

POS yazarkasalarıyla Aydınlı Grup, müşteri işlemlerini daha hızlı ve kusursuz yürütüyor
Çalışma sonrasındaki kazanımları ve teknolojik ilerlemeleri değerlendiren Aydınlı Grup Bilgi İşlem Direktörü Hakan Duran şöyle konuşuyor: “Mağazalarımızda müşterilerin işlemlerini eskiye nazaran çok daha hızlı şekilde yürütebilir hale geldik. İşlem sürelerinin uzunluğuyla doğru orantılı olarak oluşan kuyrukları da proje sonunda ortan kaldırdık ve kasadaki bekleme sürelerini önemli oranda düşürdük. Eskiden ERP çözümünde sorun yaşadığımızda satışın durması nedeniyle oluşan kayıplar da ortadan kalktı şu anda kasada donanımsal bir sorun olmadıkça satış işlemlerinde bir aksama yaşamıyoruz” diyen Duran ekliyor: “Tüm mağazalardaki fi yat güncellemeleri gece otomatik şekilde kasalara yükleniyor, sabah mağazalar açıldığında tüm kasalar kısa sürede satışa hazır hale geliyor. Fatura yerine fi ş kesilmesi de matbu form giderlerinden ciddi oranda tasarruf etmemizi sağladı. CRM sistemlerimizle POS sistemlerimizi entegre eden sadakat programı kapsamında müşterilerimizin alışveriş yaparken puan kazanmalarını, dilediklerinde puan yüklü hediye kartları satın alabilmelerini sağladık. Terzi/tadilat fi şlerinin takibinde zorlanırken yeni çözümle bu işlemleri de merkezden takip edebilir hale geldik. Mağazalarımızda müşteri verilerinin CRM sistemine girişinde önemli vakit ve emek kayıpları yaşanıyordu. IBM POS kasalar üzerinden müşteri verilerinin güncellenebilmesini sağlayarak bu kayıpların önüne geçtik.”

Aydınlı Grup IBM POS teknolojisiyle entegre çalışan mobil uygulamasını müşterilerinin hizmetine sundu
Proje sonunda elde edilen iş sonuçlarının birimlerine ve şirket geneline katkılarını yorumlayan Aydınlı Grup Bilgi İşlem Direktörü Hakan Duran “SAP uygulamasına geçişle ön yüzde müşterilerimize daha hızlı hizmet alabilecekleri ve perakende mağazacılığa özgü taleplerini karşılayabilecek bir POS kasa çözümü sunduk. Bunun müşteri memnuniyeti anlamında çok önemli katkıları olduğunu söyleyebiliriz” derken bu çözümlerle yakın dönemde hayata geçirecekleri projelere de değiniyor: “Mağazalarımızdaki kasiyerlerin iş yükleri önemli oranda kolaylaştı böylelikle daha kısa sürede müşteriya hizmet sunabilir hale geldiler. Akıllı mobil telefonların yaygınlaşmasıyla müşterilerin ödeme noktalarındaki ve mağaza içerisindeki beklentilerde de önemli değişiklikler gözlemliyoruz. IBM POS kasa çözümlerinin bize sunduğu teknolojik avantajlar sayesinde bu alanda da yeni uygulamaları devreye alarak değişen müşteri taleplerine yanıt vereceğiz. Kasım ayı başında lansmanı gerçekleştirilen mobil uygulamayla bu iş ortaklığının sonucunda ortaya çıkmış ilk çözümü de müşterilerimizin hizmetine sunduk. Müşterilerimiz bu mobil uygulama ile sadakat kartlarını cüzdanlarında değil telefonlarında taşıyabilecekler, hem puan kazanırken hem de puan harcarken mobil uygulamadaki QR kodu okutarak alışverişlerini gerçekleştirebilecekler“ diyor.

Aydınlı Grup ile gerçekleştirilen kapsamlı dönüşüm projesini değerlendiren POS A.Ş. Müşteri İlişkileri Yöneticisi Öztürk Dündar ise ekliyor: Teknoloji geliştirmek ve son kullanıcılara sunabilmek için karşı taraftan gelen geribildirimler ve bilgiler çok önemlidir. Hem perakende alanında, hem de teknolojik olarak neyi, nasıl geliştirebileceğimiz konusunda Aydınlı Grup ile çok önemli çalışmalar yaptık. Aydınlı Grup bünyesindeki teknik birimin ilettiği talepler yolumuza ışık tuttu. Özellikle müşteri, kampanya ve promosyon uygulamaları, bunların geri dönüşleri ve iade işlemleriyle ilgili bize kattığı çok şey var. Girişimci ve yenilikçi yaklaşıma sahip olmanın daha iyi müşteri hizmetleri yönetimi ve marka bilinirliği açısından son derece faydalı olduğunu düşünüyorum.

POS Yardım Masası’na 365 gün 08:30-23:30 saatleri arasında ulaşabilirsiniz.

POS Yardım Masası