Groseri

IBM SureSurePOS300 elektronik yazar kasalarını ve GeniusOpen yazılımlarını kullanan Groseri, daha iyi müşteri ilişkileri yönetimi sağladı ve birim zamanda hizmet verdiği müşteri sayısını artırdı.

“Groseri olarak, IBM SurePOS300 elektronik yazar kasalarını ve GeniusOpen yazılımlarını kullanmaya başladıktan sonra müşteri memnuniyetinin ve geri dönüş hızının arttığını gözlemledik. Kasiyerlerimizin başarı grafikleri yükseldi ve daha verimli çalışmaya başladılar. Kullanılan yazılımın veritabanının açık sistemler üzerinde olması sayesinde raporlarımızı arka ofise aktararak bütün personelimizin faydalanmasını sağlayabiliyoruz.

Bu çözüm bize bu açık mimariyi sağladı.”Gökhan Tepegöz, Groseri Bilgi İşlem Müdürü

Fotoğraftakiler soldan sağa: Gökhan Tepegöz(Groseri Bilgi İşlem Müdürü), Cem Horzum(Denker Elektronik Genel Müdürü), Gülçin Cengiz Özgül(POS A.Ş. Kanal Müdürü), Mehmet Öztoprak(Denker Elektronik Ortağı)

1989 yılının Haziran ayında üç ortak kuruculuğunda 3 kasa ve bir şube ile başladığı marketçiliğe, bugün 1.157 kişilik personeli, 121 kasası ve 18 mağazası ile devam eden Groseri, şu anda Çukurova bölgesinin önde gelen market zincirlerinden biridir.

Vizyoner ve girişimci yönüyle, 2004 yılında Adana’da ilk kez Müşteri Kartı uygulamasını başlatan Groseri, her zaman teknolojiyi yakından takip eden, müşterileriyle yakından ilgilenen personel anlayışı ve kalitede ucuzluk prensibiyle hizmet vermektedir. Groseri, satış süreçlerini daha yakından takip etmenin yanı sıra stokları kontrol altında tutma ve müşteri sadakat ve memnuniyetini optimize etme gibi ihtiyaçlar içindeydi.

Şirket ayrıca, daha hızlı kasa işlemlerini karşılayacak bir sisteme sahip olmak istiyordu.Groseri Bilgi İşlem Müdürü Gökhan Tepegöz, “Müşterinin devamlılığı ve memnuniyeti bizim için her zaman çok önemli olmuştur. Diğer marketlerle kıyaslandığında biz her zaman teknoloji yatırımına önem verdik. Bu anlamda, Groseri olarak devamlı en kaliteli ürünleri tercih etmeye özen gösterdik.

2004’te şirketimizde müşteri sadakat kartı uygulamasını başlattık ve buna ilk adımı attık. Ardından, daha ileri bir teknolojiye sahip elektronik yazar kasalar ve yeni yazılımlarla müşterilerimize çok daha yenilikçi çözümler sunmaya odaklandık. Satış süreçlerinde müşterilerimizin herhangi bir problemle karşılaşmadıklarından emin olmak istiyoruz” diyerek hedeflerini açıklıyor.

Kabul görmüş donanım ve yazılım ürünleri, güçlü ekipler ve profesyonel hizmet anlayışı

Belirtilen ihtiyaçları doğrultusunda Groseri, bu projede mağazacılık ön ofis yazılımları, donanımları ve çevre birimlerini pazara sunan, bir IBM şirketi olan Perakende Otomasyon Sistemleri Ticaret ve Sanayi A.Ş (POS A.Ş) ve çözüm ortağı Denker Elektronik ile çalışmaya karar verdi. Şirket, 2011 yılının ilk aylarından beri IBM SurePOS300 elektronik yazar kasaları ve GeniusOpen yazılımlarını kullanıyor.

O günden bu yana tüm şubelerinde, bu çözümle hem müşterilerine sunduğu hizmet sayısını artırmayı, hem de hata paylarını minimize etmeyi başardı.Proje kapsamında POS A.Ş. ve Denker Elektronik ile çalışmakta karar kılan Groseri’nin tercih nedenlerini Gökhan Tepegöz şu şekilde açıklıyor: “Belirli yeteneklere sahip, istediğimiz tüm ihtiyaçlarımızı karşılayan, kendini piyasaya kanıtlamış, kabul görmüş, proje ekibi güçlü olan iş ortakları arıyorduk. POS A.Ş ve Çözüm Ortağı Denker Elektronik bu projede bizi hiçbir zaman yalnız bırakmadı. Gece yarısı bile tıkandığımız noktalarda muhatap bulabiliyor, profesyonel ve uluslararası kurumsallığa erişmiş yetkililere ulaşılabiliyoruz. Ayrıca, bize destek veren herhangi bir çağrı merkezi yetkilisi değil, direkt proje sorumlularıdır. Bu, çok önemli bir fark yaratmıştır” diyor.

IBM SurePOS300 yazar kasaları ve GeniusOpen yazılımları müşteri memnuniyetini artırdı

Gökhan Tepegöz, IBM POS donanımı ve GeniusOpen yazılımını kullanmaya başladıktan sonra müşteri memnuniyetinde artış ve müşteri geri dönüş hızında yükseliş gözlemlediklerini belirtiyor. “Kasiyerlerimizin başarı grafikleri yükseldi ve daha verimli çalışmaya başladılar. Kullanılan yazılımın veritabanının açık sistemler üzerinde olması sayesinde raporlarımızı arka ofise aktararak bütün personelimizin faydalanmasını sağlayabiliyoruz. Bu çözüm bize bu açık mimariyi sağladı.” Birim zamanda hizmet verilen müşteri sayısını artıran şirket, yeni sistemi kullanarak, müşterilerini eskiye oranla üç kat hızlı bir şekilde kasadan geçirebiliyor ve fiş kesebiliyor.

Yakın dönem hedeflerini aktarırken, yurtdışına açılma planlarından bahseden Gökhan Tepegöz yakın gelecek için gündemlerinde Genel Bakış Gereksinim Satış süreçlerini daha yakından takip edebilmek, stoklarını kontrol edebilmek, müşteri sadakatini ve memnuniyetini optimize etmek ve şirketin büyüme hedefleriyle örtüşecek teknoloji yatırımları hedefleniyordu.

Çözüm IBMSurePOS300 elektronik yazar kasaları ve yeni nesil satış noktası uygulaması olan GeniusOpen yazılımları kullanılmaya başlandı. Avantaj Groseri, müşterilerine sunduğu hizmetleri artırırken, karşılaştığı satış hatalarını da minimize etti. IBMSurePOS 300 elektronik yazar kasaları ve GeniusOpen yazılımlarıyla Groseri, daha iyi müşteri ilişkileri yönetimi ve birim zamanda hizmet verilen müşteri sayısını da iyileştirmeyi başardı.

Kasiyerlerin başarı grafikleri yükseldi. Kullanılan yazılımın veritabanının açık sistemler üzerinde olması sayesinde raporlar arka ofise aktarılarak bütün personelin faydalanması sağlandı. Birim zamanda hizmet verilen müşteri sayısı artırıldı, yeni kasa ve GeniusOpen yazılımlarını kullanarak müşterilerin eskiye oranla üç kat hızlı bir şekilde kasadan geçirilmesi ve fiş kesilmesi sağlandı. Çözüm bileşenleri Donanım IBM SurePOS300 yazar kasaları Yazılım GeniusOpen Yazılımları Danışmanlık, Kurulum, Eğitim ve Destek yer alan bir diğer projenin de mobil siparişler olacağını ekliyor.

“Önce Çukurova Bölgesi’nde, daha sonra büyük şehirlerde ve ardından da yurtdışında yayılma hedeflerimiz var. Bu bağlamda, teknoloji yatırımları geleceğimiz için atılan stratejik adımlardır. Şu anda internet üzerinden e-ticaret hizmeti sunuyoruz. Onun dışında mobil sipariş projemiz insanlara yoldan yürürken sipariş verme ve alışveriş yapma olanağı tanıyacak. Bu projeyi de POS A.Ş. ve Denker Elektronik ile yapmayı düşünüyoruz” diyor.

POS A.Ş. Kanal Müdürü Gülçin Cengiz Özgül ise konu hakkındaki görüşlerini şöyle dile getiriyor: “Perakende sektörünün dinamikleri müşteri odaklı pazarlamaya geçişi kaçınılmaz hale getirmiştir. Günümüzde müşterinin en fazla önem verdiği konulardan biri bekletilmeden ve problemsiz hizmet almaktır. IBM’in yüksek donanım özellikli POS’ları üzerinde çalışmak için özel olarak geliştirilmiş olan Genius Open yazılımı, önceki nesil Genius ürünlerinde de olduğu gibi, perakende sektörünün temel özelliklerine sahip olduğu için satış noktasında şirketlere ciddi derecede destek sağlar. Dolayısıyla, Groseri’nin özellikle de gıda perakendesi açısından avantajlı fırsatlar sunan, IBM SurePOS300 elektronik yazar kasaları ve GeniusOpen yazılımları ile çok doğru bir seçim yaptığına inanıyorum. Sahip olduğu girişimci vizyonu ve proje yönetimindeki performansıyla Groseri, gıda perakendeciliği alanında bir başarı hikâyesidir”.

Proje için POS A.Ş.’ye ve Groseri’ye en önemli desteği sağlayan, perakende sektöründe anahtar teslim çözümler üreten Çözüm Ortağı Denker Elektronik oldu. Groseri’ye kurulum ve geçiş süreçlerinde destek veren POS A.Ş. Çözüm Ortağı Denker Elektronik, Groseri’nin herhangi bir sorun yaşamadan yeni sisteme geçiş sürecini tamamlamayı başardı. Projeyle ilgili bir değerlendirme yapan Denker Elektronik Genel Müdürü Cem Horzum “Özellikle rekabetin çok fazla olduğu perakende sektöründe ve Adana ve çevresinde Groseri bu yatırımı ile kendini farklılaştırmayı başarmıştır. Girişimci ve yenilikçi yaklaşıma sahip olmanın daha iyi müşteri hizmetleri yönetimi ve marka bilinirliği açısından son derece faydalı olduğunu düşünüyorum. Aslında Groseri geleceğine yatırım yapmıştır” diye ekliyor.

POS Yardım Masası’na 365 gün 08:30-23:30 saatleri arasında ulaşabilirsiniz.

POS Yardım Masası