TSM Hizmetleri

Açılımı “Trusted Service Manager” veya “Güvenilir Servis Sağlayıcı” olan TSM, ÖKC üreticisi tarafından yeni nesil ödeme kaydedici cihazların (ÖKC) yönetilmesine, yazılım güncellemelerinin yapılmasına, ÖKC’ler tarafından üretilen aylık satış raporu bilgilerinin Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) iletilmesine aracılık eden merkezlerdir.

POS AŞ tarafından GİB’in ilgili mevzuatlarının yayınlanmasının hemen akabinde sertifikasyon süreçleri tamamlanarak, yedeklilik ilkesine uygun olarak kurulmuş ve devreye alınmıştır.

POS AŞ TSM’nin birincil merkezi IBM İzmir veri merkezinde, ikincil merkezi de IBM İstanbul veri merkezinde yer almaktadır.

TSM merkezlerimiz, GİB’in ilgili mevzuatlarında yer aldığı şekilde “ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi”, “ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi” ve “ISO 20000-1 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi” uluslararası sertifikasyonlarına sahiptir.

POS AŞ olarak GİB’in ilgili mevzuatlarında belirtilen standart gerekliliklerini TSM merkezlerimiz aracılığıyla yerine getirmekle birlikte, müşterilerimize katma değerli TSM hizmeti kapsamında aşağıda listelenen hizmetleri de sunmaktayız:


Katma Değerli TSM Hizmetleri

  • Günlük satış raporlarını müşterimize ulaştırmak.
  • Belirli bir süre boyunca TSM merkezine satış verisi göndermeyen ÖKC’ler için müşterimizi bilgilendirmek.
  • Satış raporlarını iletirken aynı zamanda ÖKC’nin durumuna ilişkin bilgilendirme yapmak.
  • Müşterimizi ÖKC envanteri ve ÖKC durumları konusunda bilgilendirmek.
    • ÖKC durumum bilgisi
    • Müşterimizin üzerinde kayıtlı ÖKC’lerin bilgisi
  • Aylık satış raporlarını GİB’e ulaştırmadan önce müşterimizi ilgili ay içinde TSM’ye aylık satış raporunu göndermemiş ÖKC’si hakkında bilgilendirerek, raporun GİB’e tam olarak iletilmesine olanak sağlamak.
  • Aylık satış raporlarını GİB’e ilettikten sonra müşterimizi gönderilen raporlar hakkında bilgilendirmek.
  • İlgili ay içerisinde ulaşmayan ÖKC aylık raporlarını, rapor TSM’ye ulaştığında GİB’e iletmek ve ertesi sabah iletilen rapor hakkında müşterimizi bilgilendirmek.

Katma değerli TSM hizmetleri, müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin başında gelmektedir. Bu hizmetlerden uygun koşullarla faydalanmak isteyen müşterilerimizin birlikte çalıştıkları POS AŞ’nin müşteri temsilcisiyle veya çözüm ortağının müşteri temsilcisiyle iletişime geçmeleri yeterlidir.

POS Yardım Masası’na 365 gün 08:30-23:30 saatleri arasında ulaşabilirsiniz.

POS Yardım Masası