Perakende ve AVM sektörüne yönelik çözüm üreten yazılım şirketleri, işletmelerin iş yükünü azaltıyor. Müşterinin, maksimum verimi elde etmesini sağlamak için var gücüyle çalışan yazılımcılar, teknolojinin gelişmesine paralel olarak ürünlerini geliştiriyor. Rekabet, büyüyen iş hacimleri ve daralan kar marjları, işletme kaynaklarının daha verimli kullanımını gerektiriyor. Finansal riskleri yönetmek, sevkiyatları lojistik süreçleriyle entegre olarak yürütmek, satış sonrası hizmetleri müşteri memnuniyetini sağlayacak kalitede gerçekleştirebilmek ve çok daha fazlası; ticari işletmelerin gereksinim duydukları temel fonksiyonlar olarak karşımıza çıkıyor. Bu noktada işletmenin gereksinimine özel çözüm üreten ve müşterinin yanında olan yazılımcı firma, projeyi kapıyor.
POS A. Ş, 3 bin 500 perakendeciyle işbirliği yapıyor.
POS Perakende Otomasyon Sistemleri, hem market müşterileri, hem tekstil müşterileri, hem de bölümlenmiş mağaza müşterileriyle çok geniş ve her ölçekten müşteri yelpazesine ve müşteri deneyimine sahip bir kurum. Bugün Türkiye perakende sektöründeki firmaların yüzde 65’i POS A. Ş. ürünlerini kullanıyor. Özellikle yazarkasa ve yazılım çözümleriyle perakende sektöründe yaygın olarak tercih edilen marka, farklı ölçeklerde yaklaşık 3 bin 500 şirketle çalışıyor. GeniusOpen yazılımını kullanan müşterilerin verimlilik oranlarında yüzde 90’lara varan iyileşmeler sağladıklarını dile getiren POS A. Ş. Genel Müdürü Feridun Yuğaç, şirketin 2012 hedeflerini şöyle açıklıyor: “GeniusOpen ürünün temel geliştirilmesi POS A. Ş. tarafından yapılmaya devam edilecek. Yeni hedeflerimiz arasında ABD genelinde yayılmayı sürdürmek, Hindistan pazarına girmek, Asya Pasifik’te projeler geliştirmek ve Güney Afrika ve OrtaDoğu’daki varlığımızı yaygınlaştırmak bulunuyor.”
Her tip perakendeciye uygun olarak tasarlanabiliyor
POS A. Ş. tarafından geliştirilen GeniusOpen yazılımının, büyürken yatırımını korumak isteyen perakendeciler için geliştirildiğini dile getiren Yuğaç, yazılımla ilgili şu bilgileri paylaşıyor: “Merkezi yönetim yeteneğiyle teknolojinin sağladığı avantajlarla perakende uygulamalarını birleştiren ve perakendecinin esnek ve hızlı kararlar vermesine olanak sağlayan GeniusOpen yazılımı; işletme sahiplerine tüm lokasyonlarını izleme, lokasyon bazında hızlı ve doğru kararlar alma, uygulama ve yönetme ayrıcalıkları sunar. Her tip perakendeciye uygun olarak tasarlanabilen bu yazılım; gelişmiş kampanya yönetimi, interaktif ve otomatik satış fonksiyonlarıyla değişen dünya trendleri ve tüketici davranışları karşısında işletmelerin en doğru adımı atarak rekabette öncü olmalarını sağlar. Bu yazılımla birlikte perakende mağazaları küçük bîr veri merkezine , POS’lar ise hizmet noktasına dönüşür. Böylece perakendeciler hem kendilerini, hem de müşterilerini farklı aştırabilirler. Standart ürünlerin yanında GSM operatörlerinin TL satışını sağlayabilir, çapraz kampanyalar yapabilir, çeşitli bankalarla ortak sadakat programları yürütebilir ve bütün bu karmaşık işlemlerin iadelerini hatasız yapabilirler.”
“Yazılım ihracatı için IBM’le ortak çalışmalar yürüttük”
“GeniusOpen yazılımları müşteri tarafında o kadar başarı oldu ki POS A. Ş. olarak dünya genelinde GeniusOpen yazılımını nasıl ihraç edebiliriz diye düşünmeye başladık” diyen Yuğaç, bu çalışma sürecinde, IBM tarafından ürünü tanıtmak üzere IBM laboratuarına davet edildiklerini söylüyor. Teknik olarak GeniusOpen Yazılımı piyasadaki muadillerine oranla üstün olduğu için, rakip ülkelerin ve rakip üreticilerin “Promotional Management” Sistemleri arasında en yüksek puanı alarak seçildiğini aktaran yönetici, bu yazılımın dünya genelinde nasıl yaygınlaştırılabileceğine ilişkin olarak IBM ile ortak çalışma başlattıklarını belirtiyor. Dünyanın en büyük perakende fuarında, IBM GeniusOpen ürününün tanıtımını yaptıklarını dile getiren Yuğaç, “Bu, Türk bir şirket olarak ve Türk bir şirketin geliştirdiği GeniusOpen yazılımı düşünüldüğünde gurur vericidir” diyerek sözlerini tamamlıyor.
“Yurt dışındaki perakendeciler çok daha ileride”
Bugün dünya ile kıyaslandığında, Türkiye’deki perakendecilerin kullandıkları donanım sistemlerinin yurt dışı ile aynı olduğunu belirten Yuğaç, kullanılan uygulamaların, ara katman yazılımları ve insan kalitesi açısından yurt dışındaki perakendecilerin çok daha ileride olduğunu söylüyor. “Bunu hem yurtdışı perakendecilerle yapılan projelerde hem de Türkiye’deki müşterilerin yurt dışındaki projelerinde gözlemlemek mümkündür” diyen Yuğaç, sözlerini şöyle sürdürüyor: “IBM ve POS A. Ş.’nin oluşturduğu yol haritası kapsamında önümüzdeki yıl IBM, Campaign Engine diye de adlandırılan Genius Promotion Loyalty System uygulamasını bütün müşterilerine standart bir modül olarak teklif edecek. Şu anda GeniusOpen yazılımının sunumunu ve kurulumunu, demosunu ve teknik olarak gereken her şeyi karşılamak üzere hem Singapur’da, hem de Kuzey Amerika’da ürüne son derece hakim teknik uzmanlardan ve satış elemanlarından oluşan ekipler var.”
GeniusOpen yazılımı